mersul pe bicicleta

Beneficiile mersului pe bicicleta

Beneficiile mersului pe bicicleta

  • Intareste genunchii: genunchii tind sa sufere foarte mult atunci cand fac sport. Datorita bicicletei, intariti atat muschii care tin genunchiul, cat si muschii picioarelor.
  • Protejeaza articulatiile: dedicarea a cateva minute pe zi pentru a merge pe doua roti este foarte pozitiva pentru articulatiile genunchilor. Spre deosebire de alte activitati cum ar fi alergarea sau saritura, 70-80% din greutatea corpului este amortizata de scaun, ceea ce inseamna ca articulatiile si cartilajele nu suporta multa greutate.
  • Imbunatateste sistemul cardiovascular: fiind un exercitiu aerobic, bicicleta functioneaza bine la inima si plamani. Oxigeneaza, stimuleaza circulatia sanguina si este bun pentru combaterea hipertensiunii arteriale.
  • Reduce riscul de atac de cord: mai multe studii arata ca ciclismul reduce in mod regulat riscul de atac de cord. Motivul este ca atunci cand pedalam, ritmul cardiac creste si tensiunea arteriala scade. In plus, colesterolul rau este redus, iar vasele de sange isi maresc flexibilitatea.
  • Combaterea durerii de spate: ciclismul este una dintre activitatile ideale pentru persoanele care sufera de dureri de spate, deoarece ajuta la intarirea si mentinerea coloanei vertebrale protejate de vibratii si umflaturi. In plus, o postura buna, cu trunchiul inclinat in fata, face ca muschii din spate sa tensioneze si sa stabilizeze trunchiul.
  • Multi se intreaba ce este mai bine: mersul pe jos sau ciclismul. Raspunsul este asociat obiectivelor. Ciclismul este mai pretentios si intareste mai mult musculatura. De asemenea, necesita mai mult efort din partea inimii, mai ales daca cerem putina viteza. In acest caz, greutatea se va pierde mai repede.
  • Economisiti bani: bicicleta poate fi un aliat al economiei nationale. Daca inlocuim autoturismul sau transportul public pentru a ne misca, pe langa faptul ca avem grija de sanatatea noastra, vom economisi bani. Potrivit unor rapoarte, costurile pe care utilizarea bicicletei le pot provoca sunt intre 50 si 100 de ori mai mici decat cele de conducere. Dupa o mica investitie intr-o bicicleta si accesoriile pentru a circula in conditii de siguranta, atunci vom reduce multe cheltuieli pe luna.
  • Distreaza si stimuleaza bunastarea: o plimbare cu bicicleta este un plan ideal de a impartasi cu prietenii sau familia si este minunat pentru toate varstele. Nu numai ca este distractiv, dar genereaza si endorfine, asa-numitii hormoni ai fericirii.
  • Va ajuta sa dormiti mai bine: o plimbare cu bicicleta stabilizeaza ritmul biologic al corpului si reduce nivelul de cortizol, un hormon legat de stres care previne somn profund, potrivit unui studiu realizat de Universitatea de Medicina Stanford.

Leave a Reply